Op weg naar nummer 1
Showcase Rijschool van Bemmel
In deze showcase kijken we naar Rijschool van Bemmel uit IJsselstein. Eén van de grootste rijscholen in de regio en onderweg om de grootste te worden. Voor Auto, Motor, Aanhanger, Scooter & Heftruck lessen moet je bij Rijschool van Bemmel zijn.
Met al die groeiplannen was Rijschool van Bemmel op zoek naar een partij die ze kon begeleiden om online dezelfde groei door te maken als ze offline doen. In 2014 hebben ze daarom voor Internetbureau 2BeFresh gekozen. Onder het motto samen groeien zijn we een samenwerking aangegaan die jaar na jaar groter wordt.
Op weg naar de nummer 1 Rijschool in de regio Utrecht .
De website is voor Rijschool van Bemmel de belangrijkste bron van nieuwe klanten. Ruim 75% van de bezoekers van de website komt binnen via Google. SEO is dus 1 van de belangrijkste bronnen van bezoekers, daarom zetten wij samen met Rijschool van Bemmel hier vol op in.
Het strijdplan: een strategie die bijdraagt aan de groeiplannen van Rijschool van Bemmel waarmee de investering dubbel en dwars wordt terugverdiend – Challenge accepted!
Nieuwe website .
In 2014 bouwden we de eerste website voor Rijschool van Bemmel. 2019 was het tijd voor een nieuwe en aan het einde van het jaar hebben we de site vernieuwd zodat deze klaar was voor weer 5 jaar scoren in Google.
Aandachtspunten voor de vernieuwing waren:
- Pagina structuur t.b.v. SEO
- Gebruik van nieuwe foto’s & modernere site
- Betere mobiele optimalisatie
- Een goede basis voor de toekomst
Meten = weten
Zoekwoordenonderzoek
Een zoekwoordenonderzoek wordt steeds belangrijker als we kijken naar SEO. Met veel concurrentie en steeds hogere eisen vanuit Google is het belangrijk om je direct in de juiste keywords vast te bijten.
Trechter richting conversie
Meer verkeer & meer aanmeldingen
Wanneer eenmaal duidelijk is dat 1 op de zoveel bezoekers zich inschrijft, is het van belang om het aantal bezoekers naar de website te verhogen. Zo kunnen nog meer consumenten kennismaken met de kwaliteit van Rijschool van Bemmel.
Alle acties en handelingen die wij uitgevoerd hebben en nog uitvoeren hebben uiteindelijk geleid tot een groei van 25% – 40% op online vlak per jaar.
Content & UX Design
Landingspagina’s + Call2Action
Na het onderzoek is de website verder ingericht met de juiste content. Potentiële klanten moeten precies vinden wat ze nodig hebben. Denk hierbij aan werkgebied, reviews, opleidingen en verdere informatie.
Klanten moeten snel contact kunnen opnemen! Elke pagina heeft daarom onderaan links naar het inschrijfsysteem. Deze formulieren komen rechtstreeks bij Rijschool van Bemmel in hun Plango systeem. Zo is er geen werk met de hand meer vereist via de website.
Vrijblijvend advies
Weten hoe jij online kan scoren?
Maak een afspraak via onze contactpagina of laat je gegevens achter.