1. Concurrentie
Kijk altijd naar je concurrentie en blijf deze volgen, misschien stellen ze nu op TikTok niets voor maar op een platform als TikTok kunnen ze binnen een maand groter zijn dan jij.
2. Meten = weten
Hashtags testen – test, meet, optimaliseer & zoek nieuwe varianten, elke video heeft hashtags nodig.
3. Voorbereiding is het halve werk
Denk na over je content op voorhand – Het is de moeite waard om goed na te denken over je beschrijving van je video.
4. Trigger je publiek
Hoe gekker/interessanter je bericht is, des te meer redenen voor kijkers om een reactie achter te laten, en hoe meer mensen dat doen des te meer je video weergeven wordt bij potentiële nieuwe volgers.
5. Regelmaat is goud waard
Plaats regelmatig – Een eigenschap van een goede influencer of merk op elke social media platform maar vooral ook op TikTok is om regelmatig content te posten, in het geval van TikTok betekent dit zelfs dat het het beste is om dagelijks iets te plaatsen.
6. Aandacht trekken
Ga opzoek naar nieuwe volgers – kijk bij je concurrentie welke hashtags ze gebruiken en probeer op die manier jezelf of je bedrijf onder de aandacht te brengen bij potentiele volgers.
7. Wees zichtbaar
Engage! — Reageer, like & volg anderen zodat je kanaal steeds meer zichtbaar wordt.
8. Dynamiek
Hou je video’s dynamisch – Hoe meer je beweegt, hoe beter. Een standaard saai verhaaltje scoort misschien goed op Facebook maar op TikTok ben je hiermee verkeerd bezig. Alles draait op TikTok om de aandacht.
9. Challenge accepted
Doe mee aan TikTok challenges – Challenges kunnen op het eerste gezicht echt belachelijk zijn maar dat is de kracht van TikTok… entertainen.
10. Het oog wilt ook wat
Denk aan je uiterlijk — TikTok is ook een beetje een online vleeskeuring, iemand die er te netjes of juist te slonsig uitziet wordt minder vaak aangeklikt dan iemand die meegaat in de trends.
11. Samen bereik je meer
Denk na over samenwerkingen met anderen – Samenwerken op sociale media is helemaal van nu, samen content maken draagt bij aan het delen van elkaars volgers met elkaar, je komt in 1 keer binnen bij een (deels) nieuwe doelgroep.
12. Crossposting
Gebruik TikTok samen met andere Social Media platformen zoals Instagram & Facebook – Als je je merk online wilt laten groeien dan is het de moeite waard om crossposting te doen, oftewel een paar van je TikTok berichten ook op Instagram of Facebook zetten. Kijk hier heel goed naar de doelgroep die je op elk platform wilt bereiken en of de video hierbij aansluit.
Hulp nodig?
Niets staat je nu nog in de weg om een echte baas te worden op TikTok. Heb je toch nog het gevoel dat je wat hulp kunt gebruiken? Wij helpen je graag op weg! Neem contact met ons op via 085-1300643 of mail naar hallo@2befresh.nl.
Vrijblijvend advies
Weten hoe jij online kan scoren?
Kom in contact met onze altijd scherpe Stef. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...