Handje nodig?
E-mailmarketing
Verbind klanten aan je bedrijf door een nieuwsbrief te versturen. Onderzoeken wijzen uit dat e-mailmarketing één van de hoogste conversieratio’s behaald in online marketing. Tegenwoordig is het belangrijk dat de nieuwsbrief relevant is voor je klanten. Een algemene nieuwsbrief is vaak totaal niet relevant en gaat vaak direct de prullenbak in. Klanten zien liever een persoonlijke benadering. Dat betekent dus dat je de nieuwsbrief aanpast aan de acties van de klant.
Het verzamelen van mailadressen
Misschien heb je al een klantenbestand met mailadressen opgebouwd welke je mag gebruiken voor het versturen van een nieuwsbrief. Zo niet, dan zijn er verschillende manieren om je klanten zich te laten aanmelden om een nieuwsbrief te ontvangen. We lichten graag enkele manieren toe. Let op, er bestaan diverse wetten en regels voor het gebruikmaken van e-mailmarketing.
Opmaak
Wanneer je een nieuwsbrief wilt gaan versturen, is het van belang dat deze er verzorgd uitziet. Het uiterlijk van de nieuwsbrief is een meespelende factor of mensen de mail direct naar de prullenbak verplaatsen of dat zij de mail daadwerkelijk gaan lezen.
Wet- en regelgeving
Het verzenden van een nieuwsbrief mag niet zomaar. Klanten en geïnteresseerden dienen zichzelf hiervoor te hebben ingeschreven. Ook dient er de mogelijkheid te zijn om je uit te schrijven voor de nieuwsbrief. Is deze er niet, kan de overheid hiervoor forse boetes opleggen. Hoe e-mailadressen verzameld en bewaard worden hoort beveiligd te zijn in overeenstemming met de wet persoonsgegevens. Heb je hulp nodig bij het uitzoeken wat mag en wat niet mag? Wij kennen de weg!
Combinatie met website/webshop
Een nieuwsbrief is het meest effectief als lezers door kunnen klikken naar lange berichten op de website. Op deze manier voorkom je dat lezers bij het lezen van het eerste bericht al afhaken en de mail niet meer verder lezen. Door gebruik van korte informatie teksten in de nieuwsbrief kan de lezer zelf kiezen welk bericht hij wel of niet wil lezen.
Reviews
Dit zeggen onze klanten
Ervaringen zijn tegenwoordig zo enorm belangrijk! Daarom raden wij al onze klanten aan om deze te verzamelen en te delen. Wij doen dat ook!
Je wilt toch graag weten wat jouw voorgangers vonden van een product of dienstverlening? Hier zie je enkele van deze reacties.
Vrijblijvend advies
Weten hoe jij online kan scoren?
Maak een afspraak via onze contactpagina of laat je gegevens achter.