Wanneer je een website hebt wil je natuurlijk dat deze in top conditie is en je er het meeste uithaalt. Daarom is het belangrijk om niet te stoppen zodra je website online staat maar om stukje bij beetje te blijven verbeteren. Dit kan op 2 manieren, dit kan op het gebied van content en op het gebied van techniek.
Maak gebruik van data
Op een groot deel van alle websites in de wereld wordt gebruik gemaakt van tools om alles op de site door te meten. In veel gevallen is dit Google Analytics. Binnen Google Analytics kun je precies zien, waar bezoekers naar kijken, welke pagina’s nooit bekeken worden, hoe bezoekers over je website bladeren en nog veel meer. Een belangrijk onderdeel is de verlatingspagina, als je klanten bijvoorbeeld heel graag naar je contactpagina wilt sturen maar ze van te voren afhaken dan kun je precies zien waar ze afhaken.
Je kunt het niet alleen zien maar je kunt nu ook gaan testen, door bijvoorbeeld links & knoppen toe te voegen die verwijzen naar de contactpagina.
Op deze manier kun je het verschil meten en uiteindelijk meer contactaanvragen ontvangen.
Voorbeeld: Over ons pagina
Veel van onze klanten willen graag de over ons pagina schrappen wanneer ze een nieuwe website willen, de voornaamste reden is omdat ze het moeilijk vinden dit up to date te houden of teveel werk vinden. In de praktijk blijkt uit ons eigen onderzoek dat dit op de meeste websites de meest bezochte pagina is als 2e pagina. Bezoekers komen namelijk binnen op de homepage, een landingspagina of een populair blogbericht en voordat ze daarna de site over bladeren zoeken ze in heel veel gevallen eerst op wat voor een bedrijf ze voor zich hebben.
Belangrijke tip: Behoud of maak een over ons pagina.
Ik word duizelig van al die data, wat nu?
Als je niet uit al die cijfers komt dan kunnen wij de informatie uit Google Analytics voor je omzetten naar een to do lijst of dit zelfs direct voor je oppakken. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden via onze contactpagina.
Vrijblijvend advies
Weten hoe jij online kan scoren?
Kom in contact met onze altijd scherpe Stef. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...