Jouw bedrijf succesvol laten groeien

Digital Marketing

Vandaag de dag brengen we twee keer zoveel tijd online door als 12 jaar geleden. Doordat we onbeperkte toegang hebben tot informatie, is de manier waarop we aankopen doen, zowel B2B als B2C, drastisch veranderd. Hoe je hier op in kunt spelen? Digital marketing.

Benieuwd waarom digital marketing zo belangrijk is en hoe je het succesvol kunt inzetten om jouw bedrijf te laten groeien? 2BeFresh helpt je graag een handje.

Wat is digital marketing precies?

Om digitale marketing succesvol in te zetten, is het belangrijk dat je een beetje weet hoe het in elkaar steekt. Het is namelijk een zeer breed begrip. 

Kort samengevat omvat het alle vormen van marketing waarvoor een digitaal kanaal wordt ingezet. Van promotieberichten via SMS, social media campagnes tot billboards en online marketing, het zijn allemaal vormen van digitale marketing. Conclusie: er zijn talloze manieren om digital marketing in te zetten.

Waarom is digital marketing belangrijk voor je bedrijf?

Digitale marketing kan worden ingezet om meerdere doelstellingen te behalen. Er zijn diversen vormen die, individueel of in combinatie met elkaar, direct of indirect, bijdragen aan het behalen van onder meer:

  • Een grotere merkbekendheid en het verstevigen van de merkidentiteit;
  • Nieuwe klanten en het optimaliseren van de klantretentie;
  • Een unieke klantbeleving en het bouwen van een lokale community.

Het verschil tussen digital en online marketing

Je vraagt je misschien af: is digital marketing niet gewoon hetzelfde als online marketing? Hoewel ze vaak door elkaar worden gebruikt, zit er een belangrijk verschil tussen. Digital marketing omvat alle marketingactiviteiten via digitale kanalen. Online marketing (ook wel internetmarketing genoemd) is een onderdeel daarvan en richt zich specifiek op marketing via het internet.

Het internet biedt immers eindeloos veel mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken. Hierdoor kan het lastig zijn om te bepalen welk pad je moet gaan bewandelen. Gelukkig sta je er niet alleen voor, want 2BeFresh to the rescue. Wij helpen we je graag met het ontwikkelen van een effectieve marketing strategie die werkt.

Hoe digitale marketing inzetten?

Digitale marketing biedt een breed scala aan mogelijkheden die continu uitbreiden dankzij technologische vooruitgang. Het gaat om alles wat je digitaal kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken: van tv-reclame en sms-berichten tot WhatsApp-notificaties, banners en alle vormen van online marketing.

Laatstgenoemde is by far het populairst, simpelweg omdat het oneindig veel marketingkanalen, tools en vormen biedt, waaronder: 

Go digital: de voordelen

Inbound marketing

Door gebruik te maken van digitale marketing, wordt inbound marketing een feit. Inbound marketing houdt in dat er ‘funnels’ worden gecreëerd die leads genereren en omzetten in betalende klanten. Om dit voor elkaar te krijgen, is het belangrijk bovengenoemde kanalen, tools en vormen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Zo kun je met dit proces automatisch en blijvend leads genereren.

Targeting

Je kunt jouw doelgroep gericht benaderen via verschillende kanalen (cross-mediaal). Door herhaaldelijke blootstelling wordt jouw marketingboodschap of merk extra krachtig en is de kans groot dat dit je doelgroep bijblijft. Bovendien gaan er geen inspanningen of budget verloren aan personen die niet direct binnen de doelgroep vallen. Een typische win-winsituatie.

Analytics en inzichten

Doorgaans bieden digitale kanalen de mogelijkheid verkeer, bereik en nog veel meer data te analyseren, bijvoorbeeld met Google Analytics. Perfect, want zo wordt de effectiviteit inzichtelijk en kan de marketing strategie tijdig worden geoptimaliseerd om de resultaten te verbeteren, wat weer zorgt voor een maximale ROI.

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Ervaringen zijn tegenwoordig van groot belang. Daarom adviseren wij al onze klanten om hun ervaringen te verzamelen en te delen. Wij doen dit zelf ook!

Je wilt toch graag weten wat anderen vonden van een product of dienst? Hier vind je een aantal van deze reacties.