Social Media Advertising 2BeFresh

Google Analytics: Payment providers tussen de conversiebronnen

31 maart 2021
payment service providers uitsluiten in google analytics

Stef Lindeman

Marketeer


Artikel delen

Wanneer je een webshop hebt en daar een advertentiebudget voor vrijgemaakt hebt, is het van belang dat alles goed doorgemeten wordt. Het is natuurlijk zonde als er kostbaar marketingbudget weglekt en de kosten per conversie flink toenemen. Het doormeten van conversies via Google Analytics is tegenwoordig heel makkelijk gemaakt, ook de koppeling met Google Ads is super makkelijk tegenwoordig. Toch zijn er een aantal dingen die nog niet zo eenvoudig zijn. Een van de meest voorkomende problemen die we tegenkomen is dat er payment providers tussen de conversiebronnen staan. In dit artikel leggen we uit hoe je dit eenvoudig wegfiltert in Google Analytics.

Hoe kan ik Payment Service Providers (PSP) uitsluiten in Google Analytics?

Stap 1. Klik op Beheerder.

Google Analytics: Payment provider

Stap 2. Ga naar de 2e kolom Property en klik op Trackinginfo. Vervolgens ga je naar Lijst met verwijzingsuitsluitingen.

Google Analytics

Stap 3. Hier voeg je onderstaande lijst met te filteren Payment Service Providers toe om de data te filteren.
Mocht je nu een andere PSP tegenkomen in jouw lijst met referrals, dan kun je deze eenvoudig aan de lijst toevoegen.

Google Analytics

Lijst met te filteren Payment Service Providers (zoals Mollie)

  • abnamro.nl
  • betalen.rabobank.nl
  • bankieren.ideal.ing.nl
  • ideal.vanlanschot.com
  • ideal.ing.nl
  • ideal.asnbank.nl
  • ideal.snsbank.nl
  • ideal.triodos.nl
  • ideal.knab.nl
  • multisafepay.com
  • mollie.com
  • pay.multisafepay.com
  • paypal.com
  • pay.nl
  • payment-web.sips-atos.com
  • secure.ogone.com
  • secure.curopayments.net
  • securecode.abnamro.nl
Stef Lindeman van 2BeFresh
Vrijblijvend advies

Weten hoe jij online kan scoren?

Kom in contact met onze altijd scherpe Stef. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...