Google Analytics: Payment providers tussen de conversiebronnen

Home  /  Blog   /  Google Analytics: Payment providers tussen de conversiebronnen

Google Analytics: Payment providers tussen de conversiebronnen

Wanneer je een webshop hebt en daar een advertentiebudget voor vrijgemaakt hebt, is het van belang dat alles goed doorgemeten wordt. Het is natuurlijk zonde als er kostbaar marketingbudget weglekt en de kosten per conversie flink toenemen. Het doormeten van conversies via Google Analytics is tegenwoordig heel makkelijk gemaakt, ook de koppeling met Google Ads is super makkelijk tegenwoordig. Toch zijn er een aantal dingen die nog niet zo eenvoudig zijn. Een van de meest voorkomende problemen die we tegenkomen is dat er payment providers tussen de conversiebronnen staan. In dit artikel leggen we uit hoe je dit eenvoudig wegfiltert in Google Analytics.

Hoe kan ik Payment Service Providers (PSP) uitsluiten in Google Analytics?

Stap 1. Klik op Beheerder.

Stap 2. Ga naar de 2e kolom Property en klik op Trackinginfo. Vervolgens ga je naar Lijst met verwijzingsuitsluitingen.

Stap 3. Hier voeg je onderstaande lijst met te filteren Payment Service Providers toe om de data te filteren.
Mocht je nu een andere PSP tegenkomen in jouw lijst met referrals, dan kun je deze eenvoudig aan de lijst toevoegen.

Lijst met te filteren Payment Service Providers (zoals Mollie)

  • abnamro.nl
  • betalen.rabobank.nl
  • bankieren.ideal.ing.nl
  • ideal.vanlanschot.com
  • ideal.ing.nl
  • ideal.asnbank.nl
  • ideal.snsbank.nl
  • ideal.triodos.nl
  • ideal.knab.nl
  • multisafepay.com
  • mollie.com
  • pay.multisafepay.com
  • paypal.com
  • pay.nl
  • payment-web.sips-atos.com
  • secure.ogone.com
  • secure.curopayments.net
  • securecode.abnamro.nl

 

 

Deze geestelijk leider heeft bij 2BeFresh de touwtjes in handen. Mr. Lindeman draait al sinds 2010 op volle toeren mee in de wereld van Social Media, webdesign en IT oplossingen. Stef is een rasondernemer in hart en klieren. Hij is niet te stoppen en dat is wel te merken aan de talloze toegewijde uren die hij spendeert aan telefoon of achter toetsenbord. Wat extra slaap zal hem goed doen, anderzijds blijft hij zijn klanten al jaren achtereen verrassen met de juiste oplossingen en het beste advies op het gebied van online ondernemerschap!