We krijgen vaak de vraag van klanten waarom ze op Facebook niet getagd kunnen worden door bezoekers, ook horen we vaak dat klanten niet kunnen inchecken op de Facebookpagina van het bedrijf. Gelukkig voor deze gebruikers is er een makkelijke oplossing voor! We leggen je in deze blog uit hoe bezoekers jouw pagina kunnen taggen op Facebook.
Wat is het probleem?
Het probleem is vaak dat Facebook op zoek gaat naar een een locatie wanneer een bezoeker jouw pagina wil taggen, of bij een plaats wil inchecken. Als voorbeeld nemen we een lokaal restaurant, dit restaurant heeft al een paar jaar een Facebookpagina waarop menig klant het bedrijf online volgt. De berichten krijgen wel likes, worden gedeeld & er wordt op gereageerd maar de bezoekers kunnen als ze hun foto’s plaatsen, de locatie niet taggen of inchecken op deze locatie. Hoe komt dit? Het antwoord op deze vraag is simpel: Het adres is niet ingevuld of niet compleet op de Facebookpagina.
Hoe los ik dit probleem op?
Ook dit is vrij simpel! Je doet dit door op je Facebookpagina naar het info gedeelte te gaan. Op deze pagina klik je op paginagegevens bewerken.
Hierna voeg je een adres toe in het volgende scherm en klik op Wijzigingen opslaan.
Nu is het even wachten tot Facebook de wijzigingen verwerkt heeft, als dit gebeurd is kunnen bezoekers weer inchecken bij jouw bedrijf op Facebook.
Het is voor jouw bedrijf zeker van belang om getagd te kunnen worden. Een tag is een soort link, naar jouw pagina. Als bezoekers op Facebook delen dat ze bij jou zijn of geweest zijn, is dit gratis reclame voor jou. Doordat er dan ook een link naar jouw pagina bijstaat, kunnen andere Facebook gebruikers eenvoudig op jouw bedrijfspagina terecht komen.
Kom je er niet uit?
Lukt het niet of wil je het door ons laten doen? Geen probleem onze specialisten staan voor je klaar!
Neem contact met ons op via 085-1300643 of mail naar hallo@2befresh.nl.
Vrijblijvend advies
Weten hoe jij online kan scoren?
Kom in contact met onze altijd scherpe Stef. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...