Social Media Advertising 2BeFresh

LinkedIn voor jouw bedrijf?

7 mei 2020
Waarom LinkedIn voor bedrijven

Wouter Post

Marketeer


Artikel delen

Persoonlijk denk ik dat een opfriscursus voor jou als blog-lezer niet nodig zal zijn. Ik acht de kans dan ook erg groot dat jij een LinkedIn profiel hebt en het platform zo nu en dan gebruikt. Met een luttele 8 miljoen accounts in Nederland denk ik dan ook dat deze zakelijke vorm van Social Media niet meer weg te denken is. Ook omdat er een verschuiving heeft plaats gevonden van vacaturebank naar kennisplatform waardoor LinkedIn bijna dagelijks wordt gebruikt door vele professionals voor zowel persoonlijk als zakelijk gewin. Hoe gebruik jij dit platform en wat weet je er eigenlijk allemaal van?

Persoonlijk LinkedIn profiel

Ooit lang geleden heb je een LinkedIn profiel aangemaakt met het doel jezelf zakelijk online te presenteren. Af en toe kreeg jouw profiel een poetsbuurt en zocht je wat potentiële connecties. Inmiddels is, zoals al eerder geschreven, LinkedIn veranderd naar een alledaags gebruiksvoorwerp. Natuurlijk zijn er nog genoeg gebruikers die via LinkedIn een nieuwe baan vinden, maar het platform wordt inmiddels ook gebruikt voor het werven van klanten, (personal) branding en lead generatie door bedrijfseigenaren, accountmanagers etc. Hoe is het eigenlijk met jouw persoonlijke profiel? Hier wat tips uit een artikel op AD.nl

LinkedIn bedrijfspagina

Er vanuitgaande dat jij een eigen bedrijf hebt of bijdraagt aan de Marcom van het bedrijf waarvoor je werkt; hoe is het met jouw LinkedIn bedrijfspagina? Eerder schreef ik over community building en de kracht ervan. Nu is het aanmaken van een bedrijfspagina gewoon lekker gratis en kun je hiermee jouw collega’s of werknemers met elkaar verbinden maar ook relaties koppelen aan jouw eigen zakelijke community. Tijd om je bedrijfspagina aan te maken of te verbeteren!

De basis van je bedrijfspagina

Zorg voor een scherp logo in de juiste afmeting en houdt er rekening mee dat deze ook zichtbaar is bij de werkervaring van werknemers en collega’s. Vergeet absoluut niet om een achtergrondafbeelding te uploaden, je laat in 1 klap je pagina een stuk professioneler ogen. Daarnaast de juiste naam van je bedrijf, een goed pakkende slogan en een actie knop met een Call 2 Action naar bijvoorbeeld je website. Bezoekers van je pagina moeten met deze basis elementen in 1x keer zien wie je bent en wat je doet!

Maak je pagina professioneel

Om je pagina naar een hoger niveau te brengen kun je een bedrijfsomschrijving schrijven, community hashtags toevoegen, groepen maken, personen uitnodigen en vacatures voor je bedrijf uitlichten. Vooral de #hashtags kunnen je bedrijfspagina verder helpen. Met de algemene #’s kom je bij het juiste publiek onder de aandacht.

Bouw aan je bedrijf met LinkedIn

Je pagina staat dan als een huis maar zonder inhoud is deze nog wel onbewoonbaar. Zorg dus voor relevante content en betrek daarbij je werknemers of collega’s. Er zijn vast een paar mensen die het leuk vinden om een artikel, post of blog bericht te typen. Bijkomend voordeel is dat je de eerste volgers al hebt voor je community. Het is ook mogelijk om je netwerk zelf uit te nodigen, zorg dus ook dat je persoonlijke account volgers heeft. Bouw dus samen, altijd beter en leuker dan alleen!

Adverteren op LinkedIn

De ‘next step’ is adverteren via LinkedIn, waarbij je gericht, snel en voor elke budget jouw content, product of dienst onder de aandacht kan brengen. Daarvoor heeft het platform op dit moment drie opties. Klik hier om ze van dichtbij te bekijken of lees verder om een korte, door Wouter’s ogen, samenvatting te lezen.

Gesponsorde content

Niet zo ingewikkeld, content die je tegen betaling onder de ogen brengt bij een unieke doelgroep en jouw volgers. De content is afkomstig vanaf jouw bedrijfspagina en wordt extra onder de aandacht gebracht. Je bepaald zelf wie jouw content mogen zien. Hierbij kun je targeten op functieomschrijving, branche en interesses.

Persoonlijk in Postvak IN

Een stap verder zijn persoonlijke berichten in het postvak van jouw potentiële relaties. Ook hiermee bereik je de door jou gekozen doelgroep welke efficiënter wordt gezien dan de meeste e-mailmarketing, dus een hogere conversie!

Lead generatie en meer…

Naast bovengenoemde opties kun je inmiddels via LinkedIn ook videoadvertenties, tekstadvertenties en spotlight-advertenties maken. Ook kun je sturen op leadgeneratie met formulieren die automatisch worden ingevuld met de gegevens van LinkedIn. Je hangt hier je privacybeleid van je website aan vast en mogelijke prospects komen in zo min mogelijk stappen bij je binnen. Als laatste, daar waar wij LinkedIn allemaal van kennen, kun je vacatures extra onder de aandacht brengen bij mogelijk nieuwe medewerkers.

Geïnspireerd, maar toch wat hulp nodig?

Neem contact op! E-mail ons via hallo@2befresh.nl of bel 085-1300643

Wouter Post van Internetbureau 2BeFresh
Vrijblijvend advies

Weten hoe jij online kan scoren?

Kom in contact met onze altijd vrolijke Wouter. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...