Social Media Advertising 2BeFresh

Scoren in Google kost tijd

11 juni 2019
Scoren in Google kost tijd

Wouter Post

Marketeer


Artikel delen

Geduld is een schone zaak als het gaat om het bereiken van een hogere positie in Google. Scoren in Google kost tijd, je scoort niet altijd binnen twee maanden een hogere positie, Search Engine Optimalisation (SEO) is daarom ook een lange termijn project. In deze blog gaan we uitgebreid in op deze kwestie, want hoe kan het dat een, op het eerste gezicht, niet-geoptimaliseerde website toch boven jou staat in Google?

Het algoritme van Google

Het algoritme van Google is de laatste jaren aardig veranderd. Google interpreteert de zoekvraag, in plaats van het overnemen van de zoekvraag. Als mensen iets opzoeken krijgen ze de resultaten te zien die het beste aansluiten bij hun behoeftes. Deze zoekresultaten zijn gebaseerd op de snelheid van de pagina en de tijd dat eerdere bezoekers op deze pagina hebben doorgebracht. De missie van Google is de meest betrouwbare content aan haar gebruikers te presenteren. De content op jouw website moet dus ook regelmatig worden aangepast om te blijven voldoen aan de eisen van Google. Niet alleen Google veranderd, maar ook het zoekgedrag jouw doelgroep kan veranderen. Daarom is het belangrijk om de inhoud van jouw website up-to-date te houden. Tegenwoordig draait het steeds meer om het gedrag van de bezoekers bij Google. Hierdoor is het belangrijk om voor jouw eigen website daar rekening te houden.

De grote spelers op Google

Uit onderzoek, uitgevoerd door Ahrefs, is gebleken dat de pagina’s die boven aan Google staan gemiddeld 3 jaar oud zijn. Slechts 22% van de pagina’s die in de top 10 van een zoekopdracht staan zijn in het afgelopen jaar gepubliceerd. Omdat de oude pagina’s door de jaren heen veel bezoekers hebben gehad heeft Google hen veel erkenning toegekend. Op deze pagina’s zullen bezoekers ook vaker doorklikken. Doordat de Click Through Rate (CTR) hoger is, staan deze pagina’s hoog in de zoekresultaten.

Search Engine Optimalisation

SEO draait tegenwoordig meer om subtiliteit en dat is ook de reden dat websites er niet geoptimaliseerd uit zien. Vaak zijn deze websites juist onwijs geoptimaliseerd en zit er heel veel werk in. Deze websites hebben hun externe back-links beter ingedeeld, maken gebruik van gerelateerde zoektermen, een hogere autoriteit verdient bij Google of een hogere CTR dan jij. Ook de teksten die geschreven worden op deze pagina’s zijn technisch geoptimaliseerd. Het schrijven en optimaliseren van deze teksten kost tijd. Ook jouw concurrentie blijft niet stil zitten. Het is dus van belang dat je continu blijft optimaliseren.

Iets voor jou?

Wij van 2BeFresh helpen jou graag met het optimaliseren van jouw positie in Google. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen of meer lezen op onze productpagina.

Wouter Post van Internetbureau 2BeFresh
Vrijblijvend advies

Weten hoe jij online kan scoren?

Kom in contact met onze altijd vrolijke Wouter. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...