Wanneer je goed vindbaar wilt zijn in Google, zul je SEO-teksten moeten toevoegen aan je website. Maar hoe schrijf je goede SEO-teksten? Goede teksten zorgen ervoor dat je scoort bij de zoekmachines. Wij leggen je graag uit hoe je goede SEO-teksten schrijft en hoe je dus kunt scoren bij de zoekmachines.
Zoekwoordenonderzoek
Door het zoekwoordenonderzoek krijg je inzicht in welke zoekwoorden er gebruikt worden om jouw producten of diensten te vinden. Deze zoekwoorden kunnen ook uit meerdere woorden bestaan. Bijvoorbeeld internetbureau is een zoekwoord, maar internetbureau in IJsselstein is ook een zoekwoord. De langere zoekwoorden zijn eigenlijk veel interessanter omdat er dan specifiek gezocht wordt naar iets wat jij aanbiedt.
Link verwijzingen
Zorg ervoor dat er in je SEO-teksten link verwijzingen zitten die linken naar relevante pagina’s. Zo kunnen bezoekers eenvoudig doorgaan naar andere pagina’s op je website. Je kunt ook externe links toevoegen dit wordt vaak gewaardeerd door Google.
Schrijf unieke teksten
Het is belangrijk dat je SEO-teksten uniek zijn. Kopiƫren en plakken zal je teksten niet ten goede doen. Met de komst van de nieuwst update van Google; BERT, wordt er meer gekeken naar de context van de woorden. Google snapt waar de tekst over gaat dus zorg ervoor dat je tekst logisch is en relevant is aan het zoekwoord. Met alleen een aantal zoekwoorden in de tekst zetten kom je niet meer weg. Maak daarnaast gebruik van tussenkopjes en maak in de inleiding gelijk duidelijk waar het op de pagina over gaat.
Denk aan de titels en omschrijvingen
Niet alleen de tekst zelf is belangrijk, maar ook de titels en de metadiscriptions. Deze zullen te zien zijn in de zoekmachines, ze worden overgenomen in de Search Engine Results Pages. De metadiscription is een heel korte omschrijving waarin je kunt beschrijven waar jouw pagina over gaat. Zorg ervoor dat deze tekst je potentiƫle bezoekers triggerd om verder te klikken naar jouw website.
Vergeet de afbeeldingen niet
Voeg een afbeelding toe aan je SEO-teksten en geef deze een titel en omschrijving. Op deze manier weet de zoekmachine wat er op jouw afbeelding staat en zal deze weergeven worden als er een bepaalde zoekopdracht gegeven wordt.
Inzicht in je resultaten
Wil je inzicht in de resultaten van de content die je geschreven hebt? Dat kan met diverse programma’s, zowel betaald als gratis. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van Google Analytics en Google Search Console. Deze twee programma’s wisselen informatie met elkaar. Zo kun je bijvoorbeeld zien via welke pagina bezoekers op jouw website komen. Zo kun je zien op welke content van geklikt wordt.
Wij helpen je graag met je SEO-teksten!
Wil je je SEO-teksten laten schrijven door een professional? Neem contact met ons op! E-mail ons op hallo@2befresh.nl of ga naar onze contactpagina voor meer mogelijkheden.
Vrijblijvend advies
Weten hoe jij online kan scoren?
Kom in contact met onze altijd vrolijke Wouter. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...