Blog

Home  /  Blog   /  Tips voor lokale SEO

Tips voor lokale SEO

tips-voor-lokale-SEO

Het belang van goed scoren in Google is bij de meeste bedrijven wel bekend. Maar hoe zorg je ervoor dat je goed vindbaar bent tussen al die concurrerende bedrijven? Grote (inter)nationale bedrijven domineren de markt. Ben jij een lokale ondernemer? Dan kun jij je onderscheiden van de grote bedrijven. Als lokale ondernemer zit jij in de buurt van de consument en dat weet Google. Dit is een kans voor jou als lokale ondernemer die je niet moet laten liggen! In deze blog geven wij je tips voor lokale SEO.

Maak gebruik van Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is eigenlijk je visitekaartje op Google. Je kunt op deze manier aan de consument laten zien waar jouw bedrijf zich bevind en je kunt nog veel meer bedrijfsgegevens toevoegen zoals openingstijden, contactgegevens, foto’s, reviews en links naar je pagina. In een klein overzicht heeft de consument alle informatie van je bedrijf die nodig zijn. Wanneer een consument een zoekopdracht in Google intypt als hij bij jouw bedrijf in de buurt is dan heb je een grote kans dat jouw website naar boven komt. Daarnaast is een Google bedrijfsmelding uitgebreider dan andere vermeldingen en valt deze veel meer op.

Schrijf lokale content

Content is zeer belangrijk als we praten over SEO. Je website wordt door Google beoordeeld op content. Ga aan de slag met het schrijven van landingspagina’s en blogs en zorg dat daarin duidelijk wordt welke producten of diensten je aanbiedt en waar je dat doet. Je kunt je vindbaarheid vergroten door meer aspecten toe te voegen in je content. Voeg bijvoorbeeld de stadsnaam toe, in combinatie met een relevant zoekwoord, van de stad waar je bedrijf zich bevindt. Om even een voorbeeld te noemen, als een consument zoekt naar ‘Internetbureau IJsselstein’, dan zie je alle internetbureau’s in IJsselstein verschijnen in de zoekresultaten. Boven de organische zoekresultaten wordt een Google Maps kaart getoond met de bedrijven die zich in IJsselstein bevinden. Dit komt omdat de combinatie van de woorden ‘Internetbureau’ en  ‘IJsselstein’  te vinden zijn op de website.

Voeg NAW-gegevens toe in je html

NAW staat voor naam, adres en woonplaats. Als je deze gegevens toevoegt aan je html en dus Google de betekenis geeft van deze gegevens wordt je ook eerder zichtbaar. De zoekmachine leest de gegevens niet op een menselijke manier en heeft dus geen idee van de betekenis van deze gegevens. Al komt daar wel verandering in door de nieuwe update van Google, maar het is nog niet zover dat deze update invloed heeft op alle zoekresultaten. Dus het is verstandig om betekenis te geven aan je NAW-gegevens.

Plaats externe links

Door het plaatsen van externe links leg je nog meer de nadruk op je locatie waardoor je vindbaarheid beter wordt. Gebruik links van bijvoorbeeld de gemeente, lokale bedrijven of verenigingen. Je kunt je ook aanmelden bij directories, dat zijn platformen als online telefoonboeken of bedrijfsgidsen. Op deze platformen kun je vaak de link van je website toevoegen wat ook weer bijdraagt aan je vindbaarheid.

Hulp nodig? Wij helpen je graag!

Kom je er zelf niet uit en wil je meer tips voor lokale SEO voor je bedrijf? Neem contact met ons op! E-mail ons op hallo@2befresh.nl of ga naar onze contactpagina voor meer mogelijkheden.

Deze punctuele content leeuwin staat haar vrouwtje wel in deze branche. Met haar eigenste takenpakket bij 2BeFresh staat zij elke dag weer vroeg op de stoep om te knallen. Esther bouwt en creëert landingspagina’s, bazige SEO blogposts, Social Media top-content en nog veel meer… want ook administratief staat zij haar vrouwtje wel. Zo nu en dan strekt Esther even haar benen en zet een goede kop thee, maar op vrijdagmiddag gaat ze voor iets sterkers. Haar motto: ‘ontspanning op het werk houdt de motivatie sterk!’