Waarom bloggen voor je website?

Home  /  Blog   /  Waarom bloggen voor je website?

Waarom bloggen voor je website?

waarom bloggen voor je website

Wat levert het nou op als je gaat bloggen voor je website? Zoveel bedrijven zijn ermee bezig en je denkt vast ik zal daartussen nooit opvallen. Daarbij komt dat maar een aantal mensen je blog zullen lezen en na een aantal weken dit zal verwateren. Heeft het nog zin? Het antwoord op die vraag is simpel: JA! Het is erg verstandig om ook in 2021 nog te bloggen, sterker nog het is noodzakelijker dan ooit! Als startende blogger kan je al snel resultaat boeken. Waarom zou jij moeten bloggen voor je website? Lees snel verder, dan leg ik je in deze blog uit wat het voor jou kan opleveren!

Extra bezoekers voor jouw website

Tuurlijk, er komen ontzettend veel websites bij en dit blijft maar toenemen. Wereldwijd zijn er meer dan 1,7 miljard websites, maar dit is geen rede om geen blog te schrijven. Juist nu iedereen ermee bezig is, zou jij dat ook moeten doen. Mensen missen een bepaalde informatie op de website als zij geen blog zien. Zodra jouw concurrent wel aan bloggen doet en jij niet, is de kans erg groot dat je je potentiële klant verliest. Een blog kan namelijk voor extra bezoekers zorgen. Zoekmachines hechten veel waarde aan relevante informatie. Een blog is hiervoor dé content om relevante informatie te delen. Bovendien kan iedere blogpagina een extra kans zijn voor bezoekers om op jouw website te landen.

Tip: begin met één blog per maand om jezelf al zo goed mogelijk te profileren. 

Extra aanvragen en/of verkopen 

Ondanks dat de focus van een blog moet liggen op het delen van nuttige en interessante informatie, kan een bezoeker ook direct klant worden. Door commerciële informatie te verwerken in een blog kan je de lezer enthousiast maken over je producten of diensten. Dit doe je door je lezer op het juiste moment door te sturen naar het assortiment van je website. Stel je hebt je eigen internet- of marketingbureau. Schrijf dan bijvoorbeeld een blog over hoe je het best een nieuwe website bouwt. Je hebt hierbij de mogelijkheid om bij de beschrijving te linken naar jouw diensten. Kies je nou voor ‘een website op maat‘ of toch een ‘template’? Verwijs dan met een link naar de opties die jij als bureau adviseert én wat jij kan betekenen.
Vergeet niet, het is belangrijk om een goede balans te vinden tussen het delen van interessante informatie en commerciële informatie. Zorg er in alle tijden voor dat een blog relevant is voor jouw website en voor je lezer.

zoekwoorden

De kracht van zoekwoorden

Nee, we zijn nog steeds niet informatie-moe! Mensen blijven dagelijks zoeken in Google. De toename van het aantal zoekopdrachten is minimaal twee keer hoger dan vijf jaar geleden. Hoe is dit uit te drukken in cijfers? We hebben het dan over twee triljoen zoekopdrachten per maand.

Om als blogger goed vindbaar te zijn in de zoekmachines, moet je ervoor zorgen dat woorden, begrippen en onderwerpen terugkomen op je blog. Google kijkt met name naar de inhoud die geplaatst wordt. Als er iemand op bepaalde zoekwoorden zoekt en deze komen regelmatig terug in het artikel dat jij geschreven hebt, dan moet het artikel interessant zijn voor de persoon. De kans is daardoor aanzienlijk groter dat je blog hoger in Google scoort wanneer mensen zoeken op woorden die belangrijk zijn voor jouw website. 

Zelfontwikkeling 

Niet alleen is het leuk om een blog te schrijven, maar ook leerzaam. Het schrijven van een blog vraagt van je dat je op de hoogte blijft van de laatste en nieuwste ontwikkelingen. Je moet kunnen inspelen op deze ontwikkelen en dit zo goed mogelijk meegeven aan je lezers. Je regelmatig inlezen in artikelen, nieuwe weetjes of ontwikkelingen houdt je erg scherp!

you can do it

Bovendien is het zo dat er mensen zullen reageren op jou blogs. De één heeft vragen, de ander geeft feedback. Doordat je je hebt ingelezen in artikelen en de nieuwste ontwikkelingen kan jij deze vragen zo beantwoorden. Hierdoor geef je een gevoel van vertrouwen en weet de lezer dat je over enige kennis beschikt over het onderwerp. Door veel blogartikelen te lezen kan je inspiratie opdoen voor nieuwe ideeën. 

Hulp nodig?

Wil jij ook bloggen voor je website, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Wij helpen je graag! Als je meer wilt weten over onze Online Marketing mogelijkheden, klik dan hier. Liever persoonlijk advies? Neem contact met ons op via 085-1300643 of mail naar hallo@2befresh.nl.

Deze punctuele content leeuwin staat haar vrouwtje wel in deze branche. Samen met haar collega Isabel Verboom zorgen zij voor een betere online positie voor tal van onze klanten. Donna bouwt en creëert landingspagina’s, bazige SEO blogposts, Social Media top-content en nog veel meer… want ook op sociaal vlak scoort Donna punten, dus gezelligheid alom! Zo maakt Donna een beestachtige Latte Macchiato, en als je lieft kijkt maakt ze er ook één voor jou. Behalve op vrijdagmiddag, dan serveert ze iets anders, want een goede vrimibo is haar ook niet vreemd.