Blog

Home  /  Blog   /  Wat is remarketing en waarom zou je het gebruiken?

Wat is remarketing en waarom zou je het gebruiken?

wat is remarketing en waarom zou je het gebruiken

Kort gezegd is remarketing het benaderen van bezoekers die al eens op je website zijn geweest. Waarschijnlijk heb je het zelf ook al eens gezien. Je bezoekt een website, maar deze heb je verlaten voordat je daar iets kocht. Wanneer je dan een andere website of een van je social media kanalen opent, verschijnt er een advertentie van de artikelen waar je eerder naar hebt gezocht. Op deze manier wil de webshop jou “verleiden” om toch iets te kopen en dat wordt ook wel remarketing genoemd. Remarketing is beschikbaar voor Google Adwords. Google heeft een groot netwerk, dat betekent dat de advertentie op meerdere websites getoond kan worden. 

Remarketing via social media

Naast Google Adwords zijn er verschillende kanalen waar je Remarketing kunt gebruiken. Je kunt remarketing bijvoorbeeld gebruiken op Facebook. Via Facebook kun je specifiek adverteren naar jouw websitebezoekers. Daarnaast worden de advertenties van Instagram vanuit Facebook gedaan, dus zullen ook op Instagram de advertenties getoond worden. Twee vliegen in een klap!

Remaketing via YouTube

Op YouTube is het ook mogelijk om remarketing in te zetten. Dit kan doormiddel van een video-advertentie in een YouTube filmpje. Bezoekers die op jouw website zijn geweest krijgen deze dan te zien. Wanneer mensen jouw YouTube filmpje gezien hebben, krijgen ze ergens anders op internet weer display advertenties van jou te zien.

Voordelen remarketing

Het voordeel van remarketing is dat het zorgt voor een grotere naamsbekendheid, omdat je advertentie op meerdere plekken op het internet wordt weergeven. Daarnaast is deze manier van adverteren vrij goedkoop en bereik je alleen de bezoekers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Je wilt potentiële klanten natuurlijk niet lastig vallen door je advertentie overdreven aanwezig te laten zijn, daarom kun je een tijd instellen. Om de duur van de weergave van je advertentie te bepalen, kijk je eerst naar de duur van het verkoopproces van nieuwe bezoekers. 

Remarketing is belangrijk omdat je de bezoekers, die geïnteresseerd zijn in jouw producten, wilt behouden. 

Esther is binnen 2BeFresh verantwoordelijk voor het verzorgen van content, voor zowel klanten als voor 2BeFresh zelf. Daarnaast neemt ze verschillende administratieve taken op zich.