Blog

Home  /  Blog   /  5 redenen om te adverteren op Facebook

5 redenen om te adverteren op Facebook

Online marketing, welk platform gebruik je nu wel en welke niet? Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Het is dus belangrijk om informatie te delen via sociale media als je een groot bereik wilt hebben.

Met zijn 9,5 miljoen actieve leden in Nederland en 1,49 miljard leden over de hele wereld is Facebook het grootste sociale netwerk van dit moment. In deze blog vertellen wij je graag waarom het verstandig is om te adverteren op Facebook. 

 

Het is betaalbaar
Adverteren op Facebook is vergeleken met andere advertentie mogelijkheden de goedkoopste manier. Je kunt zelf een budget instellen zodat je niet snel meer kosten maakt dan je eigenlijk zou willen. Daarnaast kun je met een klein bedrag toch al resultaten behalen.

Je doelgroep zit op Facebook 
Zoals we al eerder aangaven, Facebook heeft 9,5 miljoen actieve leden in Nederland. De kans dat jouw doelgroep op Facebook zit is dus vrij groot. Je hebt verschillende mogelijkheden om je doelgroep samen te stellen als je adverteert op Facebook. Een greep uit deze mogelijkheden zijn;

  • Locatie
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Demografische gegevens
  • Interesses
  • Connecties

Het is eenvoudig
Het is voor iedereen mogelijk om te adverteren op Facebook. Het is wel nodig om of een zakelijke Facebook-pagina aan te maken, of een adverteerdersrol toegewezen te krijgen op een bestaande Facebook-pagina. Mocht je nu een evenement of een groep hebben aangemaakt voor je bedrijf dan kun je ook vanuit daar advertenties plaatsen. Het maken van een advertentie is vrij eenvoudig. Je kunt deze rechtstreeks vanaf je Facebook-pagina maken. Je kunt je pagina promoten door op de knop ‘promoten’ te klikken. Je kunt ook alleen het bericht dat je gemaakt hebt promoten door bij het gewenste bericht op de knop ‘bericht promoten’ te klikken.

Je hebt een groot bereik
Omdat Facebook een van de meest gebruikte platforms is, is je bereik behoorlijk groot. Als je zoveel mogelijk personen van je doelgroep wilt bereiken kun je dit als doelstelling instellen bij je advertentie. Wanneer je als doelstelling hebt om je bereik te vergroten, zorgt Facebook ervoor dat je het maximaal aantal mensen van je doelgroep kunt bereiken en hoe vaak ze de advertenties te zien krijgen. Verder kun je ervoor kiezen om je advertentie te plaatsen voor potentiële klanten of voor bestaande klanten.

Je kunt eenvoudig potentiële klanten vinden
Als er eenmaal een doelgroep gevormd is die op jouw advertenties reageert, kan Facebook deze groep overnemen. Op basis van de gegevens van deze doelgroep wordt dan een vergelijkbare doelgroep gemaakt. Facebook gebruikt de gegevens van je doelgroep om nieuwe mensen te vinden die op jouw doelgroep lijken. Omdat deze mensen op jouw doelgroep lijken is de kans groot dat ze ook geïnteresseerd zullen zijn in jouw advertentie.

Weet je nu niet precies hoe je het adverteren op Facebook moet aanpakken? Neem gerust contact met ons op, dan helpen wij je verder. 

Esther is binnen 2BeFresh verantwoordelijk voor het verzorgen van content, voor zowel klanten als voor 2BeFresh zelf. Daarnaast neemt ze verschillende administratieve taken op zich.