Wanneer je een bedrijf start heb je te maken met heel veel verschillende zaken, je moet je inschrijven bij de KVK, een administratie gaan bijhouden, belastingaangiftes doen en veel meer, maar een ander belangrijk aspect is: “Hoe zorg ik ervoor dat potentiële klanten mijn bedrijf vinden?”. In dit artikel gaan we dieper op dit vraagstuk in en leggen we uit wat de beste eerste stappen op de digitale snelweg zijn.
Wat is er allemaal mogelijk?
Eigenlijk is alles mogelijk maar heeft ook alles zijn prijs, wat handige stappen zijn om te hanteren is afhankelijk van welk budget je hebt, we behandelen de onderdelen per budgetklasse zodat je het maximale uit je budget kunt halen.
Ik heb weinig tot geen marketingbudget
Als je weinig tot geen marketingbudget hebt zijn er een aantal snelle wins om mee te starten.
Registreer je domeinnaam
Meld je aan bij Google Mijn Bedrijf
Kies voor een professioneel e-mailadres
Meld je bedrijf aan op LinkedIn/Facebook/Instagram of andere sociale media
Ik heb een startbudget
Als je een budget hebt om te starten kun je al meer gas geven en beter werken aan je naamsbekendheid.
Laat een website maken
Ik heb een budget om te groeien
Wanneer je niet op een tientje hoeft te letten en echt veel potentiële klanten wilt gaan bereiken dan gaat er een flinke reeks mogelijkheden open.