Rijschool van Bemmel

Online MarketingWebsiteWordPress
Rijschool van Bemmel case
Vraag van de klant

Website

In deze case kijken we naar Rijschool van Bemmel uit IJsselstein. Eén van de grootste rijscholen in de regio en onderweg om de grootste te worden. Voor Auto, Motor, Aanhanger, Scooter & Heftruck lessen moet je bij Rijschool van Bemmel zijn.

Met al die groeiplannen was Rijschool van Bemmel op zoek naar een partij die ze kon begeleiden om online dezelfde groei door te maken als ze offline doen. In 2014 hebben ze daarom voor Internetbureau 2BeFresh gekozen. Onder het motto samen groeien zijn we een samenwerking aangegaan die jaar na jaar groter wordt.

In 2025 was het weer zover: de bestaande website was toe aan vernieuwing. Met veel plezier hebben we een compleet nieuwe site ontwikkeld, waarmee Rijschool van Bemmel ook online klaar is voor de volgende groeifase.

Op weg naar nummer 1

De opdracht

De website is voor Rijschool van Bemmel de belangrijkste bron van nieuwe klanten. Ruim 75% van de bezoekers van de website komt binnen via Google. SEO is dus 1 van de belangrijkste bronnen van bezoekers, daarom zetten wij samen met Rijschool van Bemmel hier vol op in.

Het strijdplan: een strategie die bijdraagt aan de groeiplannen van Rijschool van Bemmel waarmee de investering dubbel en dwars wordt terugverdiend – Challenge accepted!

30%

Meer websitebezoeken

20%

Stijging van conversie

50%

Betere vindbaarheid

Nieuwe website

In 2014 bouwden we de eerste website voor Rijschool van Bemmel. Vijf jaar later, in 2019, kreeg de site een compleet nieuwe look én verbeterde techniek om optimaal te scoren in Google. In 2025 volgde opnieuw een upgrade, met een volledig vernieuwde website die klaar is voor de komende jaren.

Aandachtspunten voor de vernieuwing waren:

  • Pagina structuur t.b.v. SEO
  • Gebruik van nieuwe foto’s & modernere site
  • Betere mobiele optimalisatie
  • Een goede basis voor de toekomst
Meten = weten

Zoekwoordenonderzoek

Een zoekwoordenonderzoek wordt steeds belangrijker als we kijken naar SEO. Met veel concurrentie en steeds hogere eisen vanuit Google is het belangrijk om je direct in de juiste keywords vast te bijten.

Trechter richting conversies

Meer verkeer en meer aanmeldingen

Wanneer eenmaal duidelijk is dat 1 op de zoveel bezoekers zich inschrijft, is het van belang om het aantal bezoekers naar de website te verhogen. Zo kunnen nog meer consumenten kennismaken met de kwaliteit van Rijschool van Bemmel. Alle acties en handelingen die wij uitgevoerd hebben en nog uitvoeren hebben uiteindelijk geleid tot een groei van 25% – 40% op online vlak per jaar.

Zoekwoordenonderzoek voor Rijschool van Bemmel
Content & UX Design

Landingspagina’s + Call2Action

Na het onderzoek is de website verder ingericht met de juiste content. Potentiële klanten moeten precies vinden wat ze nodig hebben. Denk hierbij aan werkgebied, reviews, opleidingen en verdere informatie.

Klanten moeten snel contact kunnen opnemen! Elke pagina heeft daarom onderaan links naar het inschrijfsysteem. Deze formulieren komen rechtstreeks bij Rijschool van Bemmel in hun Plango systeem. Zo is er geen werk met de hand meer vereist via de website.

Dit zegt van Oord Makelaardij

David van Oord

Eigenaar

Mijn vertrouwen in 2BeFresh is volgens alle verwachtingen goed gegaan en alles is verlopen zoals het hoort ondanks de negatieve markt in de verkoop van de huizen.