Het volledige online pakket voor elk budget

E-mailmarketing

Verbind klanten aan jouw bedrijf door een nieuwsbrief te versturen. Onderzoek wijst uit dat e-mailmarketing nog altijd tot de hoogste conversieratio’s binnen online marketing behoort. Wel is het belangrijk dat je nieuwsbrief relevant is voor je doelgroep. Een algemene nieuwsbrief wordt vaak als onpersoonlijk ervaren en verdwijnt daardoor snel in de prullenbak. Klanten verwachten tegenwoordig een persoonlijke benadering. Dat betekent dat je de inhoud van de nieuwsbrief afstemt op het gedrag en de interesses van de ontvanger.

Het verzamelen van mailadressen

Een automation tilt jouw e-mailmarketing naar een volgend niveau. Door processen te automatiseren kun je niet alleen veel tijd besparen, maar ook doelgroepen segmenteren en gerichter mailen.

Misschien heb je al een klantenbestand met e-mailadressen opgebouwd dat je mag gebruiken voor het versturen van een nieuwsbrief.
Zo niet, dan zijn er verschillende manieren om klanten zich te laten aanmelden voor het ontvangen van je nieuwsbrief. We lichten graag een aantal methodes toe.

Let op: er gelden diverse wetten en regels voor het gebruik van e-mailmarketing.

Opmaak van je nieuwsbrief

Als je een nieuwsbrief wilt versturen, is het belangrijk dat deze er verzorgd uitziet.

Het uiterlijk van de nieuwsbrief speelt namelijk een grote rol in de beslissing van de ontvanger: wordt de mail meteen verwijderd of toch geopend en gelezen?

e-mailmarketing 2befresh
het verzamelen van mailadressen voor e-mailmarketing

Wet- en regelgeving

Het versturen van een nieuwsbrief mag niet zomaar. Ontvangers moeten zich hier zelf voor hebben aangemeld (opt-in). Daarnaast moet elke nieuwsbrief een duidelijke mogelijkheid bieden om je eenvoudig af te melden (opt-out). Ontbreekt deze optie, dan riskeer je als verzender een flinke boete van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Ook het verzamelen en opslaan van e-mailadressen moet veilig en volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gebeuren. Twijfel je wat wel en niet mag? Wij kennen de weg en helpen je graag verder!

Combinatie met website/webshop

Een nieuwsbrief is het meest effectief wanneer lezers kunnen doorklikken naar uitgebreide informatie op je website. Zo voorkom je dat lezers afhaken na het eerste lange bericht in de mail.

Door in de nieuwsbrief korte, pakkende tekstjes te gebruiken, geef je de lezer de vrijheid om te kiezen welke onderwerpen hij of zij interessant vindt om verder te lezen.

e-mailmarketing voor websites en webshops
Gratis advies op maat

Contactformulier

Wil jij meer klanten? Of gewoon eens de mogelijkheden bespreken? Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

We beantwoorden doorgaans binnen 24 uur.

"*" geeft vereiste velden aan

Deze site is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.