Leadgeneratie via Social Media
Leads genereren via Social Media
Met de opkomst van Social Media is het genereren van leads, in tijden waar de wetgeving steeds strenger is geworden, een stuk makkelijker geworden. Zowel Facebook, Instagram als LinkedIn bieden de mogelijkheid om leads te genereren via hun platformen.
Het grote voordeel van leadgeneratie via sociale media is dat het merendeel van de persoonsgegevens al bekend is bij de sociale kanalen. Veel van de gegevens is dus al vooraf ingevuld en gebruikers hoeven enkel hun gegevens te controleren en te bevestigen. Met een paar keer klikken hebben zij hun gegevens doorgegeven.
Een goede manier van leadgeneratie is het aanbieden van content in ruil voor informatie. Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van welke social media platformen jouw doelgroep gebruik maakt. Dit vergroot de kans om leads te genereren.
Leadgeneratie in het algemeen
Leadgeneratie is het genereren van informatie over jouw doelgroep. Deze informatie bestaat uit interesses, leeftijd, geslacht, locatie etc. Al deze informatie kun je gebruiken wanneer je gaat adverteren op social media.
Of dit nu een advertentie is voor producten of een personeelsadvertentie, voor beide advertenties is deze informatie relevant omdat je je dan volledig kunt richten op jouw doelgroep.
Reviews
Dit zeggen onze klanten
Ervaringen zijn tegenwoordig van groot belang. Daarom adviseren wij al onze klanten om hun ervaringen te verzamelen en te delen. Wij doen dit zelf ook!
Je wilt toch graag weten wat anderen vonden van een product of dienst? Hier vind je een aantal van deze reacties.
Vrijblijvend advies
Weten hoe jij online kan scoren?
Kom in contact met onze altijd scherpe Stef. Hij neemt je maar wat graag mee langs de mogelijkheden omtrent online marketing, conversie optimalisatie en meer...